Esteetika ja tähendus klaasikunstis
|
||||||||
2. Absolutely Beautiful | ||||||||
Esimene ja primitiivseim viis klaasi näha on ühtlasi vanim: ohjeldamatu mäng kõigi efektidega, mida klaas võimaldab - pitsid-satsid, värvid, läiked, vikerkaared, sisevaated ... Looduse jäljendamisest jõutakse looduse ületamiseni. Barokne pillerkaar ei küsi maitsest, vaid naudib vaatemängu, kilkab nagu laps jõulupuud nähes. Primitiivsuses on jõud; kaunistamisvajadus on inimesele ürgomane ning seda ei lämmata kuitahes paks kultuurikiht; ta kerkib pinnale ka "kõrges" kunstis - irooniaga või ilma. Ornament, kuulutatud 1912 Adolf Loosi poolt kuriteoks, leiab postmodernses neo-pop-camp-fem-...-orgias tagasitee avangardi väljendusvahendite sekka. Selles peatükis on juttu klaasist nii, nagu seda tunneb inimkonna enamik: ilusast ja säravast mänguasjast. >>> |
Stephen Powell: Persimmon Jupiter Johnson, 1999 |
|||||||
|