Esteetika ja tähendus klaasikunstis

Magistritöö, Merle Hiis 2002


Sisukord

Sissejuhatus

1.Klaasi iseolemine
1.1. Arts&Crafts Movement: uue esteetika otsingud
1.2. Kunstnik haarab piibu: Maurice Marinot
1.3. Kunst kui pühadus: Sarpaneva, Vìzner ja Frijns
1.4. Stuudioklaasi fenomen
1.5. Poleemika 'tarbekunsti' ja 'päris kunsti' ümber

2. Absolutely Beautiful
2.1. Kristallkingake
2.2. Kõike rohkem: Gallé, Tiffany ja Lalique
2.3. Antidisain ja camp
2.4. Õrn ja rõve
2.5. Teen, mis meeldib

3. Futurism
3.1. 20.sajandi utoopiad
3.2. Modernismi lõpp ja naasmine
3.3. Valguse struktuur: James Carpenter
3.4. Tehnopoeesia
3.5.Sajandilõpu laboratoorsed allegooriad
3.6. Kunsti piirid
3.7. Taju ja illlusioon

4. Nähtamatu lõuend

5. Klaaskeha
5.1. Naiste pihtimused
5.2. Meeste sisevaatlused
5.3. Kehakogemus klaasist

6. Killud
6.1. Katastroof ja taassünd
6.2. Recycling: Simpson, Posner ja teised

Kokkuvõte: klaasimütoloogia
Kasutatud kirjandus
Lingid

Ingliskeelne sisukokkuvõte

<<< avaleht

<<< cv

Toshio Iezumi: Pind